نیازهای کارآفرین

کار صادقانه عین عشق است و عشق صادقانه عین کار است
خداوند عاشق را دوست دارد و نگهبان عاشق است
طرح کسب و کار
تعریف : طرح کسب و کار سندی مکتوب است که جزئیات کسب و کار پیشنهادی را مشخص می کند این سند باید ضمن تشریح موقعیت کنونی، نیازها، انتظارات و نتایج پیش بینی شده را شرح دهد و کلیه جوانب آن را ارزیابی کند.
صاحب طرح بایستی درباره هدف خود از کسب و کار مناسبی که برای آن نیاز دارد به دقت فکر و بررسی نماید. این موضوع در برآورد میزان سرمایه مورد نیاز ، به وی کمک خواهد کرد. طرح کسب و کار امکان جذب سرمایه گذاری را در اجرائی کردن ایده ‌‌ی فرد خلاق فراهم می نماید. معمولا سرمایه گذاران، بانکها و ... باید متقاعد شوند که سرمایه گذاری در کسب کار جدید، منطقی و درست است.
چارچوب طراحی طرح کسب و کار به نحوی است که در صورتی که کسب و کار سودآوری مطلوبی نداشته باشد، هم برای صاحب آن و هم برای حامیان مالی آن، قبل از هدر رفتن مقدار زیادی از هزینه و زمان نتیجه را مشخص می کند. اجزای یک طرح کسب و کار
اهداف کلی مشخصات مجری طرح و همکاران تعریف و توصیف کسب و کار تحلیل استراتژی بازار تحلیل مالی خلاصه طرح

نیازهای کارآفرین

در این مطلب نیازهای کارآفرین را بررسی می کنیم.

با این‌ که هیچ نظریه‌ی جامع و کاملی راجع به کارآفرینی وجود ندارد، برخی دستورالعمل‌ها می‌توانند به آن‌ هایی که از ایده‌های خوب بهره‌مند هستند کمک کنند تا به کارآفرینانی موفق تبدیل شوند. بینش‌ها و مفاهیم زیر می‌توانند شما را در آغاز خطرپذیری کارآفرینی بعدی یاری دهند تا با کوشش و تلاش کافی به موفقیت برسید. در ادامه ده مورد از نیازهای کارآفرین را بررسی  میکنیم.

۱. شور و انگیزه

اگر تنها یک عبارت وجود داشته باشد که خصوصیت بنیادین کارآفرینی را توصیف کند، آن عبارت شور و انگیزه است.

  • آیا چیزی وجود دارد که بتوانید بارها و بارها بدون احساس خستگی روی آن کار بکنید؟

میزان شور و انگیزه‌تان تعیین‌کننده‌ی موفقیت شما در هر خطرپذیری کارآفرینی است.

۲. ریسک‌پذیری

ریسک پذیری یکی از برجسته‌ترین ویژگی های کارآفرینان موفق است. کارآفرینان افراد ریسک‌پذیری‌اند که آماده‌ی یک شیرجه‌ی عمیق در دریایی مملو از چیزهای غیرقابل پیش‌بینی هستند. ولی همه‌ی افراد ریسک‌پذیر، کارآفرینانی موفق نیستند.

۳. خودباوری، کار سخت، و تعهد هدفمند

کارآفرینان از آن‌چه انجام می‌دهند، لذت می‌برند. آنها به خودشان باور و به کارشان اعتماد و تعهد دارند. گاهی اوقات، ممکن است در تمرکز شدید و ایمان به ایده‌ی‌شان کمی سرسختی از خود به نمایش بگذارند. ولی این روی دیگر سکه‌ی نظم و تعهدی است که از خود نشان می‌دهند.

۴. سازگاری و انعطاف‌پذیری

پر شور و هیجان یا حتی سرسخت بودن در آن‌چه انجام می‌دهید، خیلی خوب است. ولی عدم انعطاف‌پذیری در مورد مشتری یا نیازهای بازار، راه‌تان را به شکست منتهی می‌کند. به خاطر داشته باشید، یک خطرپذیری کارآفرینانه تنها شامل انجام کارهایی نیست که به آنها باور دارید، بلکه این است که بتوانید یک کسب و کار موفق از آن بیرون بکشید.

۵. درک کامل از محصول یا خدمات ارائه شده – و بازار

کارآفرینان از ته و توی محصولی که ارائه می‌دهند، با خبر هستند. آنها هم‌چنین از ته و توی بازار و پویاییِ درون‌اش مطلع‌اند. بی‌خبر ماندن از تغییرات نیازهای بازار، تحرکات رقیبان، و عوامل خارجی دیگر می‌تواند حتی بهترین محصولات را نیز با شکست مواجه کند.

۶. مدیریت پول

یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان موفق مدیریت پول است. هر خطرپذیری کارآفرینانه‌ای مدتی طول می‌کشد تا به سوددهی برسد. تا آن‌ وقت، سرمایه محدود است و آن را باید عاقلانه خرج کرد.

۷. برنامه‌ریزی (ولی نه برنامه‌ریزی بیش از حد)

کارآفرینی کاری است که در آن باید یک کسب و کار را از هیچ به وجود آورد و هم‌زمان، منابع محدود را نیز مدیریت کرد (منابعی هم‌چون زمان، پول، و ارتباطات شخصی). کارآفرینی یک تعهد بلندمدت است، و تلاش برای برنامه‌ریزی حتی‌الامکان از همان آغاز راه، حرکتی خردمندانه است.

۸. قابلیت‌های ارتباطی

چگونه از روابط‌تان برای حل مشکلات استفاده می‌کنید؟ بسیاری از آدم‌ها با همفکری‌های دلسوزانه احساس آرامش می‌کنند: دوستان، همکاران و همسایه‌ها خیلی خوشحال می‌شوند که در جوار هم مدام در مورد “‌کاهش رشد اقتصاد جهانی‌”‌، کاهش تقاضا، یا رقابت‌های ناعادلانه گله و شکایت کنید؛ ولی این تاثیری در حل مشکلات‌تان ندارد.

۹. آماده برای برون‌رفت

همه‌ی تلاش‌ها با موفقیت ختم نمی‌شوند. احتمال شکست در خطرپذیری‌های کارآفرینانه بسیار زیاد است. گاهی اوقات، اتخاذ یک راه “‌عملی‌”‌ برای برون‌رفت و امتحان یک راه جدید بسیار عاقلانه‌تر از این است که به سرمایه‌گذاری در کار پرخطری که متحمل هزینه‌های نابرگشتنی است ادامه دهیم.

۱۰. کارآفرینان خود را مورد سوال قرار می‌دهند – ولی در این کار زیاده‌روی نمی‌کنند

شاید از خود بپرسید، آیا من یک کارآفرین هستم؟ و این پرسش اساسی می‌تواند شما را در شک و تردید فرو ببرد. حتی اگر استعداد و قدرت استیو جابز یا ایلان ماسک را نداشته باشید، ولی باز هم بتوانید سوالات دشوار و چالش‌انگیزی از خود بپرسید – آیا می‌توانم این کار را انجام دهم؟ آیا می‌خواهم فلان کار را انجام دهم؟ – قطعا جربزه‌ی کارآفرینی را دارید.

برای مشاهده نمونه قرارداد های swed کیلیک کنید.